۰۹ فروردین ۰۳

جزوه المپیاد شیمی

روش فهم نکات جزئی و دقیق در متن کتابهای شیمی

سوال کاربر شیمی‌پدیا محمدحسین:

سلام میخواستم بپرسم چطور میشه منظور مطالب کتابو فهمید مثلا گاها میتوان یک جمله را دو مدل تفسیر کرد مثلا در صفحه 8 کتاب دهم نوشته ((با پیشرفت علم فیزیک و شیمی میتوان طلا تولید کرد اما هزینه تولید آن آنقدر زیاد است که ارزش اقتصادی ندارد (در مورد کیمیا گری تبدیل سایر عناصر به طلا))) اما معلوم نیست در حال حاضر این امکان وجود دارد یا نه . ویا مثال 2 : در کتاب نوشته فراوانی یکی از ایزوتوپ اهای ورانیوم کمتر از 7 % است . و در کتاب تست به جای واژه((کمتر )) واژه حدود آورده و این واژه رو اشتباه گرفته آخه حدود و کمتر چه فرقی با هم دیگه دارند؟ این سواله اکثر دانش آموزانه و همونطور که میدونید اینجور مسائل در تست ها خیلی مهمن باتشکر از یاری و زحمات شما

پاسخ مشاور تحصیلی:

سلام. البته بحثی که مطرح کردید بیش از حد جزئی بود و در کنکور یا المپیاد، هیچ وقت تا این حد جزئی و با دقت سوال مطرح نمی شود.
با این حال برای اینکه نکات خیلی ریز و جزئی را از دست ندهید، دو روش پیشنهاد می شود؛ یکی استفاده از کتابهایی که نکات حفظی و مهم کتب شیمی دبیرستان را طبقه بندی کرده اند. مطالعه این کتابها را به نظرم به “شب امتحان” (یعنی مثلا یکماه منتهی به کنکور) موکول کنید.
روش دیگر این است که یک جلد کتاب درسی تهیه کنید و خودتان با دقت تمام نکات مهم آن را علامت بزنید تا در شب امتحان موردنظر این کتاب را با دقت مرور کنید.
موفق باشید.

4.7/5 - (3 امتیاز)

مشاوره جهت کلاس شیمی

با برنده مدال طلای المپیاد شیمی و استاد کنکور

  • شما می‌توانید جهت مشاورۀ شرکت در کلاس‌های شیمی کنکور، تقویتی و المپیاد شیمی با برندۀ مدال طلای المپیاد شیمی به صورت مستقیم در تماس باشید!
  • فقط در تلگرام: HosseinZamaninasab@

مشاوره رایگان است!

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالات مرحله اول المپیاد شیمی

فهرست وسایل آزمایشگاه شیمی

سوالات مرحله دوم المپیاد شیمی
شرکت در کلاس برندۀ مدال طلای المپیاد شیمی کشوری ۰۹۳۳۷۷۸۳۰۲۰