۰۹ فروردین ۰۳

جزوه المپیاد شیمی

آشنایی با مراحل مختلف المپیاد شیمی دانش آموزی

المپیاد شیمی دانش آموزی در ایران شامل پنج مرحله است که طی این پنج مرحله از بین بیش از 40 هزار نفر شرکت کننده، 4 نفر برگزیده انتخاب شده و به المپیاد جهانی شیمی راه پیدا می کنند.

در این مقاله از سایت استاد حسین قصد داریم شما را با مراحل مختلف المپیاد دانش آموزی شیمی آشنا کنیم.

مرحله اول المپیاد شیمی

مرحله اول المپیاد شیمی معمولاً در بهمن ماه هرسال برگزار می شود و طیّ آن از بین حدود 40 هزار شرکت کننده بیش از 1000 نفر پذیرفته می‌شوند. این پذیرفته شدگان می‌توانند وارد مرحله دوم المپیاد شیمی شوند. سطح مباحث این مرحله، شیمی دبیرستان و شیمی عمومی است.

همه چیز درباره مرحله اول المپیاد شیمی دانش آموزی

مرحله دوم المپیاد شیمی

در مرحله دوم المپیاد شیمی که معمولاً در اردیبهشت ماه هر سال برگزار می‌شود، از بین حدود 1000 نفر برگزیده ای که در مرحله اول گزینش شده اند، کمی بیشتر از 40 نفر جهت شرکت در دوره تابستانه المپیاد شیمی که به صورت متمرکز در تهران برگزار می شود و شرکت در آن برای پذیرفته شدگان رایگان است، دعوت میشوند.

سطح مباحث این مرحله نیز، شیمی دبیرستان و شیمی عمومی است؛ منتها سخت تر از مرحله اول.

دوره 40 نفر در المپیاد شیمی (دوره تابستانه)

در دوره تابستانه،‌ که به مدت دوماه در محل معاونت دانش پژوهان جوان در تهران برگزار می شود، رنگ مدال 40 نفر برگزیده مشخص می شود که به ترتیب 8 نفر مدال طلا، حدود 15 نفر مدال نقره و مابقی مدال برنز می گیرند.

سطح مباحث و آزمونهای این دوره در سطح مباحث شیمی تخصصی و دانشگاهی است.

کسانی که موفق به اخذ مدال طلا می شوند، ضمن معافیت کامل از کنکور سراسری و انتخاب رشته 100% آزاد در تمام رشته ها و دانشگاه های ایران، وارد دوره طولانی بعدی که دوره 8 نفر یا دوره انتخابی نام دارد می شوند.

دوره انتخابی در المپیاد شیمی

در دوره انتخابی کسانی که موفق به اخذ مدال طلا شده اند وارد شده تا از بین آنها 4 نفر اعضای اصلی تیم ملی المپیاد دانش آموزی ایران انتخاب شوند. 4 نفر دوم به عنوان اعضای ذخیره برگزیده می شوند.

زمان برگزاری این دوره از اواخر پاییز سال پیش دانشگاهی (سال دوازدهم) تا اوایل بهار سال بعدی آن است.

سطح مباحث این دوره نیز در سطح موضوعات شیمی دانشگاهی است.

المپیاد جهانی شیمی

المپیاد جهانی شیمی که شاید بتوان از آن به عنوان هدف غایی برگزاری المپیاد دانش آموزی در هر کشوری یاد کرد، در تیرماه هر سال با شرکت دهها کشور برتر در زمینه المپیاد شیمی برگزار می شود که طی آن مدالهای طلا، نقره، برنز و دیپلم افتخار توزیع می شود.

ایران هر ساله در بین تیم های شرکت کننده در المپیاد جهانی شیمی جزو رقبای جدی است و رتبه ایران معمولاً بین 5 یا 10 کشور برتر می شود.

5/5 - (1 امتیاز)

مشاوره جهت کلاس شیمی

با برنده مدال طلای المپیاد شیمی و استاد کنکور

  • شما می‌توانید جهت مشاورۀ شرکت در کلاس‌های شیمی کنکور، تقویتی و المپیاد شیمی با برندۀ مدال طلای المپیاد شیمی به صورت مستقیم در تماس باشید!
  • فقط در تلگرام: HosseinZamaninasab@

مشاوره رایگان است!

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالات مرحله اول المپیاد شیمی

فهرست وسایل آزمایشگاه شیمی

سوالات مرحله دوم المپیاد شیمی
شرکت در کلاس برندۀ مدال طلای المپیاد شیمی کشوری ۰۹۳۳۷۷۸۳۰۲۰